Fotoradary zarejestrowały w 2024 r. prawie 720 tys. przekroczeń dozwolonej prędkości
Fotoradar z największą liczbą naruszeń znajduje się w Świdniku (woj. lubelskie), zarejestrował 21044 naruszeń. Cztery fotoradary z kolejną największą liczbą naruszeń znajdują się w woj. śląskim: w Rudzie Śląskiej - 10770 naruszeń, Wanatach - 10284, Bieruniu - 10028 i Gliwicach - 9531.
Natomiast 65 urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości zarejestrowały w 2024 r. 371074 przekroczenia dozwolonej prędkości. OPP z największą liczbą wykroczeń jest dolnośląski odcinek A4 pomiędzy Kostomłotami a Kątami Wrocławskimi. W 2024 r. urządzenie zarejestrowało 80211 naruszeń.
Z kolei w Katowicach na odcinku ul. Nikodema i Józefa Renców było to 29890 przekroczeń, a w warszawskim odcinku S2 w tunelu - 21662. Kolejne odcinki z największą liczbą wykroczeń znajdowały się w Wyszkowie - 20717 oraz Mikołowie - 17629.
47 systemów RedLight, czyli monitorujących wjazd pojazdów na czerwonym świetle, działających na skrzyżowaniu zarejestrowało w 2024 roku 60509 takich wykroczeń. Najwięcej w Łodzi (ul. A. Puszkina, ul. Rokicińska) - 6833 i (ul. Obywatelska, Al. Jana Pawła II) - 3229, w Krakowie (Aleja Pokoju, ul. Nowohucka) - 5041 i (ul. Księdza Józefa Tischnera, ul. Jana Brożka, ul. Zakopiańska, ul. Wadowicka) - 3641 oraz w Jeleniej Górze (Al, Jana Pawła II, ul. Grunwaldzka) - 2641.
Systemy RedLight na przejazdach kolejowo-drogowych najwięcej naruszeń zarejestrowały w Warszawie na ul. Cyrulików - 4995, we Wrocławiu na ulicy Średzkiej - 4489 i ulicy Szczecińskiej - 2206. W łódzkim Radomsku na ul. Piłsudskiego, gdzie taki system działa od lipca 2024 roku, urządzenie zanotowało 587 wykroczeń.
"Obecnie CANARD realizuje projekt rozbudowy systemu fotoradarowego, finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy. Zakłada on montaż 70 nowych fotoradarów, 43 systemów odcinkowego pomiaru prędkości, 10 systemów rejestrujących wjazd na czerwonym świetle na skrzyżowanie oraz 5 systemów rejestrujących wjazd na czerwonym świetle na przejeździe kolejowo-drogowym" - przekazał PAP Główny Inspektorat Transportu Drogowego.
Planowany termin realizacji projektu to połowa 2026 roku. (PAP)
Aleksandra Kiełczykowska
ak/ jann/ mhr/
